Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Menü

Hogyan jön létre egy új Dr. Hauschka termék?

Azt gondolhatnánk, összekeverjük az összetevőket, teszteljük, és máris elkészül. Az új Dr. Hauschka termékek kifejlesztését azonban nem egyszerűsítjük le ennyire. Minden kozmetikum kifejlesztésére sok időt szánunk, és nagy csapatokban dolgozunk. Ha megszületik egy új termék ötlete, először igyekszünk megtalálni hozzá a lehető legjobb receptúrát, amelyben az egyes összetevők olyan összhangot alkotnak, mint egy műalkotásban. Egy olyan receptúrát, amely több, mint az egyes összetevők együttese.

Ezek után megvizsgáljuk: Kik alkotják az új termék célcsoportját? Milyen csomagolás illik hozzá a leginkább? Beszerezhetőek-e az általunk megkövetelt minőségben és elegendő mennyiségben a receptúrához szükséges nyersanyagok, és azok biztonságosak-e? Rengeteg kérdés merül fel, de érdemes először a megfelelő összetevőkkel foglalkozni, melynek a szempontjait fejlesztőink nagyon alaposan megvizsgálják. 

Az ő munkájukat talán úgy lehet elképzelni, mint egy festőét, aki a palettáján megtalálható színekből teljesen új árnyalatokat kever ki. Összességében akkor lesz jó a kompozíció, ha az egyes árnyalatok harmonizálnak egymással. A receptúra megalkotása során a fejlesztők azt is elképzelik, kinek a számára készül az új termék, majd a célcsoportra jellemző igényekre szabva történik a fejlesztés.

A szükséges gyógynövények egy része megterem gyógynövénykertünkben, és a Demeter-elvek szerint működő Sonnenhofban. Leányvállalatunknál, a naturamusnál dolgozó nyersanyagbeszerzők segítenek a további biominőségű nyersanyagok beszerzésében. A tudományos részlegeken dolgozó munkatársak minden egyes nyersanyagot annak alapján értékelnek ki, hogy megfelel-e a minőséggel kapcsolatos szigorú elvárásainknak, jól tolerálható-e, és eleget tesz-e a kozmetikumokra és natúrkozmetikumokra vonatkozó törvényi előírásoknak. Egy-egy új nyersanyaggal kapcsolatban néha mi magunk végzünk kutatást, hogy alaposan megismerhessük.

A csomagolás, beszerzés munkatársai eközben próbálják megtalálni az új termékhez leginkább illeszkedő tégelyt. Komoly kihívást jelent, hogy natúrkozmetikumainkban nem használunk szintetikus tartósítószereket. Sok termékünk esetében a csomagolásnak hermetikus lezárást kell biztosítania és védelmet kell nyújtania a fénytől. A különösen érzékeny, vizes alapú Intenzív kúrákhoz még egy speciális szórófejet is kifejlesztettünk, amely kizárólag steril, szűrt levegőt enged a tartályba. A normál környezeti levegő csökkentené a termék eltarthatóságát. Néha azonban a csomagolást egyszerűen a felhasználók igényei határozzák meg. A Szemöldök és szemhéjpúder paletta tányérkái például nem egyforma méretűek, mivel azt tapasztalatuk, hogy vásárlóink sokkal több világos festéket használnak, mint sötétet.

Az újonnan kifejlesztett termékeinket, piaci bevezetés előtt szintén a felhasználóink tesztelik, miután a Dr. Hauschka természetes kozmetikumokkal dolgozó kozmetikusok megvizsgálták a terméket, és az sikeresen átment a tolerálhatósági teszteken. Az önkéntes tesztalanyok által adott értékelések és észrevételek nagyon fontosak a fejlesztői csapat számára, amely adott esetben az értékelések alapján módosítja a receptúrát, mivel számunkra a legfontosabb, hogy a vásárlóink elégedettek legyenek.

Interjú Marie Calas-szal

A WALA Heilmittel GmbH kozmetikai termékek kutatásával foglalkozó csapatának vezetőjével, a Regeneráló kézápoló balzsam kifejlesztéséről és a Dr. Hauschka sminktermékekkel kapcsolatos érdekességekről beszélgettünk.

Ön egy 10 fős csapattal dolgozik az új Dr. Hauschka termékek receptúráján. Honnan jönnek az ötletek?

Marie Calas: Ez nagyon változó. Van, amikor a marketing részlegnek támad valamilyen ötlete, van, amikor nekünk. A döntő azonban az, hogy a vásárlóinknak mire van igényük. Számos olyan visszajelzést kaptunk például, hogy az emberek az éjszakai ápoláshoz több támogatást szeretnének. Erre azzal válaszoltunk, hogy harmadik ápolási lépésként kifejlesztettük az Éjszakai szérumot.

Mennyi ideig tart, amíg az ötletből megvalósul az új termék?

Ez is változó. Körülbelül három évig tart, amíg egy termékötlet megvalósul. Ha azonban az új termékhez új nyersanyagok és kivonatok is szükségesek, akkor ehhez hozzá kell adni további két-három évet.

Tehát akár hat évbe is beletelhet egy új Dr. Hauschka termék kifejlesztése! Miért tart ilyen sokáig, hogy új nyersanyagokat találjanak a receptúrákhoz?

Ahhoz, hogy meg tudjunk találni valamit, konkrét kérdéseket kell megfogalmaznunk, és nyitottnak kell lennünk a válaszokra. Ezt nem lehet megtervezni. Amikor döntést hozunk egy bizonyos növény mellett, intenzív munkafolyamat veszi kezdetét. Gyakran először a növény termesztésével kell foglalkoznunk, ezért egyszerűbb, ha olyan növényeket választunk, amelyek a környéken nőnek. A termesztési kísérletek során szorosan együttműködünk a gyógynövénykert dolgozóval. Az első betakarítást követően, a rendelkezésünkre álló kis mennyiségű növényi anyaggal elkezdjük a vizsgálatokat. Munkatársaink kivonatokat készítenek az új növényből, melyeket felhasználunk a receptúrában, majd megfigyeljük, hogy sikerül-e létrehoznunk az összetevők tervezett összhangját. Ezután egy évet kell várnunk a következő betakarításig, ezért húzódik el ennyire ez a folyamat. A termék célja - például krémalap segítségével - hidat építeni a növény és az ember közé, ezért beszélnünk kell mind a növény, mind a bőr nyelvén.

A krémalap mint híd a növény és az ember között? A növény és a bőr nyelve? Tudná ezt egy példával érzékeltetni?

Vegyük a Regeneráló kézápoló balzsamot. A fejlesztés kezdetén összeültünk, és arról gondolkodtunk, hogy mire van szüksége annak, aki meg fogja venni ezt a terméket, illetve mire van szüksége a bőrének. A regeneráló termékek az érett bőrrel rendelkező embereknek készülnek, vagyis olyanoknak, akik már maradandó benyomásokat szereztek életük során. Ezek a benyomások egyre inkább láthatóvá válnak a bőrön (például apró ráncok formájában), mivel az életkor előrehaladtával az életerő és a regenerációs energiák gyengülnek. Ennek következtében a védelmi funkció sem olyan erős, a bőr pedig vékonyabbá és érzékenyebbé válik. Ezt mondja nekünk a bőr, a receptúrának tükröznie kell ezt az igényt. Ezután megkeressük az ideális összetevőket. Mely növények vagy ásványi anyagok tudják az érett bőrt a legfőképp támogatni és megfelelni az igényeinek? A receptúra mely összetevői fejezik ki leginkább ezt a hatást, és melyik krémalap közvetíti a legjobban a növény hatását a bőrnek? Csak ezt követően kezdjük el a laboratóriumban a receptúra tényleges kidolgozását.

Mely összetevők bizonyultak a legjobbnak az érett bőr számára?

A regenerációs termékcsalád vezérmotívumát a vörös here adja. Ezt a herefajtát a hazai mezőkről ismerjük, ahol dúsan zöldellve nő. A vörös here a vitalitást és a megújulást testesíti meg. Még a virágok kifejlődése sem fékezi meg ezt az életerőtől duzzadó növekedést. Egyik sajátossága is hozzájárul ahhoz, hogy az ideális növény legyen az érett bőrrel rendelkező emberek számára, akik szeretnék érvényre juttatni ragyogó egyediségüket. A vörös here levelein fehér mintázat látható, minden vörös here növénynek egyedi a mintázata és a személyisége. A vörös here jól szimbolizálja az érett, életerős személyiséget.

A vörös here az egyedüli gyógynövény a Regeneráló kézápoló balzsamban?

A vörös here hatását támogatja az elevenszülő nevű gyógynövény és a birsmag kivonat is. Mindkettő serkenti a megújulási- és támogatja a vízháztartási folyamatokat. A bőr védelméhez melegtől átjárt, magas zsírtartalmú olajok járulnak hozzá, amelyeket mi melegítő olajoknak hívunk. Ilyen például a makadámiadió-olaj. Az érett bőr számára azonban fontosak azok a zsírban gazdag olajok is, amelyek nem a növény száraz magjában, hanem a lédús gyümölcshúsban találhatók. Ilyen például az olívabogyó vagy az avokádó olaja. Ezek az olajok a védő és ápoló tulajdonságok mellett a gyümölcstermés vitalitását is magukban hordozzák. Ezért tökéletes összetevői a Regeneráló kézápoló balzsamnak.

Melegítő olajok? Szokatlanul hangzik ez a kifejezés. Kifejtené bővebben?

A zsírban gazdag olajokra különösen jellemző, hogy lenyomatai környezetüknek. Sok esetben a kémiai összetétel alapján is meg tudjuk állapítani, hogy az olajnövények fényben gazdag vagy meleg környezetben nőttek-e fel. A trópusokon melegebb a klíma, az északi területeken azonban nyáron akár napi 22 órán át süt a nap, így a növény több fényhez jut. Ezek a jellegzetességek eltárolódnak az olajban, analitikai úton kimutathatók, és a kozmetikai termékek összetételében az ember javát szolgálják. A receptúrákban úgy használjuk a különböző olajokat, mint a festő a színeket, vagy a zeneszerző a hangokat. Az egész folyamat egyfajta alkotás.

Ahogyan a termékfejlesztésről mesél, úgy tűnik, mintha egy művész munkájához hasonlítana. A természettudományos ismeretek nem is játszanak benne szerepet?

Dehogynem. A fejlesztés folyamatát valóban művészi folyamatnak tartom, amelyben az intuíció is jelentős szerepet játszik. Az intuitív megérzések azonban nem a semmiből támadnak. Ezt gyakran félreértik. A valódi intuíció sok munkát és tudást igényel. Ehhez természetesen hozzátartozik a természettudományos képzettség és a felhasznált összetevőkkel kapcsolatos átfogó tudás. A WALA-nál sokan foglalkoznak fitokémiai kutatással és elemzéssel. Nagy szükségünk van arra a tudásra, amelyre a munkatársaink révén szert teszünk. Teljessé teszi a képet, amikor megpróbálunk megérteni egy-egy növényt. A természettudományos kutatás nem több és nem kevesebb, mint egy nagy kirakós játék egyik eleme. Tehát sokat tudunk. A tudásnak azonban egy adott ponton háttérbe kell vonulnia. Ekkor jöhet el az intuíció ideje: miközben egy aktuális projekten dolgozunk, hirtelen valahonnan a tudatunk hátsó zugából előbukkan a válasz. Például egy bizonyos növényhez kapcsolódó ötlet olyan tudásból pattan elő, amely számunkra már nem élő. Azonban fel kell használnunk és tovább kell fejlesztenünk.

Hogyan folytatódott a Regeneráló kézápoló balzsam fejlesztése az után, hogy kiválasztották a receptúrát alkotó összetevőket?

A következő lépés az volt, hogy elkészítsük a „műalkotást” az alapos mérlegelés alapján kiválasztott összetevőkből. A kézápolási termékek kifejlesztése alapvetően nem könnyű feladat. Egyfelől gazdagnak, ápoló és védő hatásúnak kell lenniük, másfelől azonban gyorsan be kell szívódniuk, anélkül, hogy zsíros bevonatot hagynának maguk után. A megfelelő arány megtalálása sok tapasztalatot igényel. A Regeneráló kézápoló balzsam első változatai túl dúsak, így túl ragacsosak voltak. Körülbelül 100 receptúrát dolgoztunk ki, amíg végül eljutottunk a tökéletes eredményig. Fejlesztőként bele kell törődnünk abba, hogy a kísérletek 99 százaléka nem kielégítő.

A Dr. Hauschka sminktermékekhez ugyanúgy különleges összetevőket válogattak össze, mint az ápoló kozmetikai termékek esetében?

Természetesen. Azt is mondhatnánk, hogy a Dr. Hauschka smink termékcsalád a negyedik ápolási lépés a tisztítás, az erősítés és a nappali krémmel végzett ápolás után. Ezért szinte az összes sminktermékünkben megtalálható a finom szabályozó hatású Nyúlszapuka, ahogyan majdnem az összes arcápolási termékünkben is. Ugyanebből az okból számos, az arc bőrét színező sminktermék tartalmaz finomító hatású varázsmogyoró-kivonatot. A szem sminkjéhez használt termékekben a szemvidítófű megnyugtatja a szem környékének finom bőrét. A sminktermékekben megtalálható még a rózsa, a birs, és számos támogató hatású gyógynövény. Különlegesség, hogy a Dúsító szempillaspirálban nádcukor is van.

Nádcukor a Dúsító szempillaspirálban? Mintha kandíroznánk a szempilláinkat?

Valahogy úgy. Ahhoz, hogy a Dúsító szempillaspirálban megnöveljük a terjedelmet, kell valami, ami bevonja a finom szempillákat, és formát ad nekik. A nádcukor mellett döntöttünk, és talán egyedül mi alkalmazzuk erre a célra. Legfeljebb a répacukrot szokták használni, ha egyáltalán felmerül ez a megoldás. Mi azonban tudatosan választottuk a nádcukrot. A cukornád élettől duzzadó, zöld leveléből és szárából nyerik ki. Ráadásul a cukorrépával ellentétben a cukornád a föld fölött nő, a fényben, ezért sokkal jobban illik a szemhez.

Milyen termékeket fejlesztene ki szívesen a csapata?

Nemrég minden fejlesztő lehetőséget kapott arra, hogy egy évig, a marketing részlegtől kapott megbízások mellett, a saját termékötleteit is kidolgozza. Ebből a kísérletből sokféle érdekes dolog született, a kezdeményezés nagyon fontos volt. Mindig újra és újra fel kell tárnunk a lehetőségeink legmélyét, és el kell hagynunk a járt utat. Ez nemcsak a receptúrák kifejlesztésére igaz.

Volt olyan termékötlet, amelyet a marketingrészleg átvett Önöktől?

Igen, de még nem árulhatjuk el, melyik termékről van szó.

Van olyan dolog, amire csak egy natúrkozmetikum képes, a hagyományos kozmetikum pedig nem?

Inkább megfordítanám: úgy gondolom, hogy manapság a natúrkozmetikumok kozmetikai szempontból képesek mindarra, amiért a hagyományos kozmetikumokat dicsérni szokták. Emellett azonban ráadásul a natúrkozmetikumok ökológiai és társadalmi szempontból is fenntarthatóak.

Beszélgetés Marie Calas-szal és Martin Rozumekkel a Dr. Hauschka smink sajátosságairól.

 

 

Az ötlettől a termékig: a fejlesztés

Az új Dr. Hauschka termékek kifejlesztésén egy nagy csapat dolgozik, amelyet különböző részlegek munkatársai alkotnak.

Marketing

Ötlet, egy emberi igény felismerése

 

Fejlesztés

A megfelelő összetevők meghatározása A receptúra kidolgozása

 

Gyógynövénykert

Az új növények kísérleti termesztése

 

Nyersanyag beszerzés és fejlesztés

A nyersanyagok elérhetőségének ellenőrzése

 

Elemzés

Az összes nyersanyag vizsgálata minőség szempontjából

 

Tudományos részleg

A nyersanyagok vizsgálata biztonság és minőség szempontjából Teljesülnek-e a NATRUE kritériumok és a kozmetikai termékekre vonatkozó rendelet előírásai?

 

Csomagolás-beszerzés

A megfelelő csomagolás megtalálása

 

Dr. Hauschka természetes kozmetikumokkal dolgozó kozmetikusok

Tanácsadás, első tesztek

 

Önkéntes tesztalanyok

Felhasználói tesztek

 

Forrás: dr.hauschka.com

Keresés